Her birey hayatı boyunca farklı eylemlerde bulunur. Bunu yapmasındaki amaç yaşamını sürdürebilme güdüsüdür. Yaşamın devamlılığı için çalışır, sosyalleşir, plan yapar ve uygular. Bu ihtiyaçlarından biri veya birkaçı gerçekleşmediğinde farklı davranışlarda bulunabilir. İhtiyaçlar karşılanmadığında sergilenen davranışlar yaşamsal doyum ve mutluluğu kapsayan öznel iyi oluşla ilgilidir. Mutlulukla ilgili yapılan araştırmalarda mutluluğun öznel değerlendirilmesi ön plana çıkarılmıştır (Diener, 1984).
Psikolojide mutluluk öznel iyi oluşla anlamlandırılmaktadır. İnsanın mutluluğunu yani iyi oluş halini arttırmak bu alanda ilk hedeftir (Diener, 2000). Ruh hali bakımından iyi bir yaşam sürmek için olumsuz etkileri olan psikolojik sorunların ortadan kalkması ve bireyin kendini iyi hissetmesi gerekir. İnsanın hayatından memnun olma durumu ve hayatını iyi olarak tanımlaması aslında öznel iyi oluşuyla doğrudan ilişkilidir. Öznel iyi oluş bilişsel ve duyuşsal olarak ikiye ayrılabilir. Duyuşsal boyutun alt boyutu olarak kabul edilen olumlu duygulanım umut, mutluluk, sevinç, güven gibi hislerle ifade edilirken, olumsuz duygulanım nefret, üzüntü, kin, gam gibi duygu durumlarını içerir. Bilişsel boyutun altında yer alan yaşam doyumu ise bireyin hayatındaki kesitleri anlamlandırması olarak anlaşılabilir (Myers ve Diener, 1995).
Bu bağlamda sosyal yönden zayıf olan öğrencileri topluma kazandırabilmek, onların okuldaki iyi oluşlarını artırmak amacıyla okulumuz Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmeni Zübeyde Demirbaş’ın ortaklığında U & ME Buddies Indeed! adıyla uluslararası bir eTwinning projesi yürütülmüştür. Bu proje Ekim ayında başlamış olup Haziran ayında sona ermiştir. Projeye ortak 53 öğretmenin sadece 8 tanesinin Türk olması ve 495 öğrenciden de yaklaşık 300 tanesinin yabancı ülkelerden olması İngilizce kullanımını mecbur kılmaktadır.Proje; kapsayıcı olma, dışlanmama ve dışlamama, bireysel farklılıklar, hepimiz farklı olsak da dünyamız bir konularını barındırmakta ve dünya barışı için önemli mesajlar vermektedir. Proje süresince ,öğrenciler sosyalleşmelerinin yanında dijital becerilerini ve İngilizcede 4 beceriyi geliştirme fırsatı bulmuşlardır. Her ay faklı etkinliklere yer verilmiş olup, karışık ülke takımlarıyla 4 temel temada öğrenciler çalışma şansı bulmuşlardır.